een must not see

Post new topic   Reply to topic    Clan McFraGG board Forum Index -> Free for All
View previous topic :: View next topic  
Author Message
McSchwanzzz
McFraGG Member

PostPosted: 16 Aug 17:54    Post subject: een must not see Reply with quote

Hij is uit. De DVD van de vuilste film die ik in tijden heb gezien. Ik weetniet of hij nou goed, of slecht is van daar een echte: must not see.

Koen Mortier is een patser met lef. De regisseur, die met de verfilming van Herman Brusselmans' roman Ex Drummer zijn eerste speelfilm maakte, haalt van alles overhoop om het juiste effect te bereiken. Met visueel spierballenvertoon, luidruchtige muziek, dwarse montagetechnieken, overdrijvingen en agressie brengt hij de geestelijke armoede van een stel Vlaamse kerels in beeld. Inderdaad: Mortiers vertelstijl heeft de subtiliteit van een machinegeweer. Maar met dat geweer wordt opvallend vaak raak geschoten.
Achterstevoren. Ondersteboven. Van achteren naar voren. Bij Mortier kan en mag alles.

Het verhaal van Ex Drummer is eenvoudig. Drie lapzwansen met een bandje - de bassist heeft een stijve arm, de zanger lispelt en de gitarist is doof - kloppen bij een succesvolle schrijver aan. Zij vragen hem of hij hun drummer wil worden, opdat de groep mee kan doen met de Eerste Grote Rockprijskamp van Leffinge. Voor de welvarende schrijver, die niet kan drummen, komt dit verzoek op het juiste moment; hij vraagt zich in de openingsscène al af wat hij eigenlijk op aarde heeft te zoeken. Het lidmaatschap van The Feminists biedt schrijver Dries de kans het leven nader te leren kennen. Bovendien kan hij te midden van deze domkoppen zijn manipulatieve krachten tot in het uiterste testen.

Kijken naar Ex Drummer voelt gedurende de eerste minuten van de film net zoals de rilling die door het lijf trekt na een gulzige slok tequila. De behoefte naar meer groeit, terwijl er tegelijk ook een fysieke weerstand de kop opsteekt. Hoeveel parodie, cynisme, scheldkanonnades en lelijkheid kan een bioscoopbezoeker verdragen?

Veel. Zo blijkt. Want Mortier creëert in Ex Drummer - die bestaat uit drie sterk van elkaar afwijkende delen - een compleet eigen wereld. In deze wereld is het vernis van de beschaving weggelaten. Gesprekken bestaan hoofdzakelijk uit geratel, geschillen worden opgelost met geweld, en de motieven van de personages zijn steevast laag bij de grond.

Deze consequent doorgevoerde vertelstijl maakt van Ex Drummer een farce met een serieuze ondertoon. De mens is in de optiek van Brusselmans en Mortier een niet serieus te nemen, door lage instincten gedreven beest. Als dat beest al functionerende hersens heeft, dan gebruikt het die louter om er zelf beter van te worden.

Met zijn mensenhaat en vuilbekkerij is Ex Drummer een opvallende productie binnen de Nederlandstalige filmcultuur. Mortier doet niet aan doelgroepdenken, en zijn publiek behagen wil hij al helemaal niet. Deze film bestaat uit de onversneden woede van een regisseur over de schijnheiligheid van goede smaak en de braafheid waarmee kunstenaars daarop reageren.

Met stront en kots filmt Mortier die woede van zich af. Het resultaat is een onverbloemde reis door de onderbuik van Vlaanderen. Mortier ontpopt zich tijdens deze trip als een satanische reisleider met gevoel voor humor. Wees gewaarschuwd: zijn humor gaat niet over woordgrapjes of misverstanden, maar over de lelijkheid, de domheid en de grofheid die overal op de wereld bestaat maar zelden wordt getoond

Link

http://www.youtube.com/watch?v=gmCql4YWVmk&mode=related&search=

PostPosted: 16 Aug 17:56    Post subject: Reply with quote

ik kan de torrent niet vinden :'-(

(nederlandse ondertiteling toch echt aanbevolen, tenzij je weet wat dit is:
Makak
zJanet
Bangelijk
vurdomme
Pruuk
Krapuul

PostPosted: 22 Aug 11:27    Post subject: Reply with quote

HahhAhAah !
Makak das een aap
zJanet das een homo
Bangelijk is frightened
vurdomme das voor debiel uit worden gemaakt
Pruuk das als de piel vies ruukt
en Krapuul is julz die uit zijn crapper scheurt! HAhhAhAhA!
McSchwanzzz
McFraGG Member

PostPosted: 22 Aug 17:39    Post subject: Reply with quote

heb iemand um al gezien? ik hoor graag de meningen...

PostPosted: 01 Sep 0:14    Post subject: Reply with quote

ik heb geen anus

PostPosted: 01 Sep 9:48    Post subject: Reply with quote

ik heb ook nog geen anus, zal nu es torrenterende deur geugle
McFreak
Site Admin

PostPosted: 07 Sep 22:45    Post subject: Reply with quote

is je anus al getorrent ?

PostPosted: 08 Sep 0:42    Post subject: Reply with quote

wel
McFreak
Site Admin

PostPosted: 09 Sep 21:14    Post subject: Reply with quote

hehe

PostPosted: 30 Oct 15:23    Post subject: Reply with quote

nog niet gezien gewoon
McDOG
Site Admin

PostPosted: 27 Oct 13:33    Post subject: Reply with quote

jullie zaten er waarschijnlijk nog op te wachten:

http://thepiratebay.org/torrent/4684903/Ex_Drummer_(English_subtitles)

of

http://thepiratebay.org/torrent/4108655/Ex_Drummer

duh
McSchwanzzz
McFraGG Member

PostPosted: 27 Oct 18:40    Post subject: Reply with quote

hahaha, ja, die film is superdope. ik zou hem zo nog een keer afraden, maar ik doe het niet.

PostPosted: 27 Oct 19:35    Post subject: Reply with quote

soms kijk ik onderaan en dat weet ik niet waar het bovenaan over gaat
heeft u dat ook wel eens?
ik niet nml

Page 1 of 1

Username